۱۳۸۶ اسفند ۲۶, یکشنبه

نیک درک - زاده ی عشق/ Nick Drake - Made To Love Magic

نیک درک Nick Drake یک پسر آرام ، مهربان و کمی خیال باف انگلیسی که در کشور میانمار به دنیا اومد! بعدها تبدیل به یکی از افسانه های موسیقی فولک Folk شد و اشعار بینهایت زیبا و عاشقانه او زمان رو پشت سر گذاشتند و جاودانه شدند.
آهنگ های اون موسیقی ساده و خلوت ولی رمانتیک و غمگین و آزاد و رها هستن. آهنگ های فوق العاده ساده ی نیک دریک چیزی دارن که دلیل جذابیت و جاودانگی شون شده ، که اشعار بینهایت رمانتیک و خیال انگیز و لطیفشونه که با صدای دوست داشتنی نیک درک همراهی میشن.

نیک درک - پسرک دوست داشتنی / Nick Drake - a strange Lover

برای مثال اشعار آهنگ Made To Love Magic رو ببینین! ، چقدر شور و خیال داره ، اونجا که میگه:
I was born to sail away into a land of never , not to be tied to an old stone grave
زاده شده ام تا مسافری همیشه سرگردان در سرزمینی آزاد و رها باشم و نه یک سنگ قبر مرده و ثابت.
این شعر به خوبی نشون میده که چطور افسانه ی نیک درک رها و بی قید و بند و همیشه مسافر ، زنده مونده ، علی رغم اینکه ۳ دهه از رفتن غریبانه ی او در سکوت و تنهایی میگذره.
یا آهنگ آویزان از یک ستاره! Hanging On A Star رو گوش بدین! ، واقعن قشنگ نیست؟! چقدر ساده و چقدر خیال انگیز و شاعرانه هست! یا آهنگ پرنسس شنی Princess of the Sand ، به نظرتون زیبا ، عاشقانه و غم انگیز نیست؟!
دوستدارانی که تازه این پسرک عاشق رو کشف کردن می تونند با گوش کردن ۳ آلبوم استودیویی اون ، مسافرت در دنیای تخیلی و فانتزی و رنگارنگ نیک درک رو شروع کنن و البته آلبوم Made To Love Magic رو هم که یک آلبوم پر از عشق و تخیله حتمن باید گوش کنن.

۱ نظر:

  1. دوست عزیز اگه از نیک درک لذت می بری ببر اما در موردش ننویس . موسیقی نیک درک به هیچ وجه ساده و " رمانتیک " نیست . یعنی رمانتیک هست اما نه به این شکلی که شما توصیف کردین که من رو یاد آهنگ های سانتی مانتال انداخت . نیک درک توی فضایی که منحصر به دنیای آروم خودشه با کوک های غریب گیتارش فقط با یه ساز با تکنیک بی نظیرش یه ارکستر رو تداعی می کنه .

    پاسخحذف